menü

3/24/2020

CSOKIDARABOS MUFFIN

Régen Muffin királynőnek hívtam magam, mert szinte mindig muffint sütöttem. És ráadásul, nagyon finomakat. Szerettem reggel gyorsan összedobni, betenni a sütőbe és amíg fürödtem, ők megsültek. 

Ennek a tojásallergiám kiderülésével vége is szakadt... Sajnos, akármennyire is tuti megoldást találtam a tojás helyettesítésére, a muffinok rendre nem úgy sikerültek, ahogy régen. Ízre nem volt bajuk (bár én azzal sem voltam mindig megelégedve), de mindig visszasüppedtek, az állaguk nem volt az igazi. 

Már kezdtem feladni és elfogadni, hogy a muffin és én szakítottunk, amikor sikerült megtalálnom azt a mentes receptet, ami működik! 💕




Ábellel nagyon szeretek ilyen "bögrés" sütiket csinálni, mert imád segíteni a konyhában, és ebbe be tudom vonni. Kimér, beleönt, kever. Kellemest a hasznossal, abszolút. :) 


CSOKIDARABOS MUFFIN RECEPT:

1 cup növényi tej (én risztejet használok *)
1 tk. Bourbon vaníliás cukor vagy vanília kivonat (én egy egész vaníliás cukrot szoktam és annyival kevesebb cukrot)
2 cup liszt
2 1/2 tk. sütőpor
1/4 tk. szódabikarbóna
5/8 cup cukor
1 csipet só
1 tk. almaecet
3/8 cup olaj
1 marék csokidarab (vagy akár több :) )

Mindent összekeverünk egy tálban. Majd beletöltögetjük a muffin formába. Én mindig használok bele muffin papírt, mert sokkal egyszerűbb. 170 fokon sütöm, de minden sütő más, így inkább azt mondom, készre sütjük. Az albérletben, ahol laktunk, egy békebeli gáztűzhely volt. Mindent megsütöttem benne. 😍 De takarékon, így százszor több időbe telt. 

Házi lekvárt eszünk hozzá.

* régebben, amíg keresztallergénekre nem diétáztunk, mandulatejet használtam, de a rizsből is bármit el lehet készíteni.