menü

4/02/2020

LEVENDULÁS BARACKFAGYI




A fagylalt készítéssel nem olyan régen kezdtem ismerkedni, amikor hirtelen ötlettől vezérelve, vettem egy fagyigépet. Korábban is tetszett a gondolat, hogy saját fagylalt legyen itthon, amikor néztem a főzőcsatornákon, hogyan készítik. Amióta tejérzékeny vagyok, azóta pedig be kell érnem a csoki, citrom, eper fagyikkal, amikből készítenek tejmenteset. Így ez is egy motiváció volt.

Persze, a fagylalt annál kicsit érzékenyebb, hogy simán cserélgessük a hozzávalókat, azokra, amik a sütésnél amúgy bejöttek eddig. Első nekifutásra - szerencsére, mert különben soha többet nem próbáltam volna - sikerült egy nagyon jó levendulás csoki fagyit készítenem, ami mindenkinek nagyon ízlett. Főleg nekem. Hamar el is fogyott. Az idei friss levendulából biztos, hogy ismét megkísérlem. 

A karanténban sokkal többet forgolódunk a konyhában, mivel Ábelt ezzel jól le lehet foglalni. És, mivel kívántam valami finom fagylaltot, így ez volt az egyik napi projektünk. Kerestem egy alapvetően tojásmentes (nem tudom amúgy, hogy a fagyiba miért kell tojás?!) receptet. Én pinterest függő vagyok, bármi eszembe jut, azonnal ott keresek. Találtam is egy szimpatikusat. 




LEVENDULÁS BARACKFAGYI RECEPT:

2 1/2 cup sárgabarack
1 1/2 ek. citromlé
1 cup cukor
2 cup vegán habtejszín
1 1/2 rizstej
1 tk. vaníliakivonat 

A sárgabarackokat megpucoljuk, kimagozzunk és a citrommal és cukorral feltesszük főni. Amikor a cukor elolvadt és forr az egész, akkor levesszük a tűzről és összeturmixoljuk. Ekkor tesszük hozzá a morzsolt levendulát is, ízlés szerint. Akár el is hagyhatjuk. 
Összekeverjük a maradék hozzávalóval, majd a fagyigépbe tesszük. Amikor végzett, akkor dobozba adagoljuk és a fagyasztóba rakjuk. Amint megfagyott, tálaljuk. 

*Mivel abszolút nincs sárgabarack szezon, de én mégis egy csepp nyárra vágytam, hozzányúltam a lekvárokhoz. Mindig sok sárgabarack lekvárt főzök, és a fele mindig levendulás. Így elhagytam a cukrot és a citromot is és 2 1/2 cup lekvárt kevertem össze a többi hozzávalóval. Kicsit töményebb lett, szerintem, mint friss gyümölcsből lenne, hiszen a habtejszín is cukros, de így legalább nem tud az ember túl sokat enni belőle :) 

Isteni finom lett!